### Naslavljanje naraščajočih incidentov z e-skuterji
Kraljevski avtomobilski klub (RAC) poziva k takojšnjim ukrepom za omejitev nezakonite uporabe zasebnih e-skuterjev na javnih cestah. Nedavne statistike južnega Walesa kažejo na zaskrbljujoč porast nesreč, saj je bilo v letu 2023 prijavljenih 19 incidentov — izboljšanje v primerjavi z 22 v letu 2022, a v ostrem kontrastu s petimi, prijavljenimi v letu 2020, ko so se začeli zbirati ti podatki.
V Veliki Britaniji je bilo v preteklem letu zabeleženih skupno 1,387 poškodb v povezavi z e-skuterji, kar je zmanjšanje s 1,502 v letu 2022, a precej več od 484, zabeleženih v letu 2020. Med temi žrtvami so vozniki e-skuterjev predstavljali 1,117 poškodb, vključno s 416 hudimi poškodbami in šestim smrtnih primerih, ki so se vsi zgodili z udeležbo voznikov samih.
Področja, ki jih je prizadela ta rast, vključujejo regije pod jurisdikcijo Policije južnega Walesa, kot so Cardiff, Bridgend in Swansea. Zaradi povečanega števila e-skuterjev RAC poudarja potrebo po ustreznih varnostnih protokolih in usposabljanju voznikov za preprečevanje nesreč.
Kot odgovor na vse večje zaskrbljenosti je predstavnik britanske vlade zagotovil, da ostaja varnost vrhunska prioriteta, pri čemer je izpostavil obstoječe predpise, ki se nanašajo na uporabo e-skuterjev. Kljub temu ostaja uporaba zasebnih e-skuterjev na javnih cestah prepovedana, in oblasti so zavezane, da izvajajo te zakone za zaščito vseh udeležencev v prometu.
Potrebne so nujne rešitve, saj incidenti z e-skuterji naraščajo
### Naslavljanje naraščajočih incidentov z e-skuterji
Naraščajoča pogostost incidentov, povezanih z e-skuterji, je sprožila pozive k takojšnjim regulativnim ukrepom, zlasti s strani organizacij, kot je Kraljevski avtomobilski klub (RAC). Z naraščajočo uporabo e-skuterjev se tako uporabniki kot pešci srečujejo z večjimi tveganji. Glede na nedavne podatke južnega Walesa je bilo v letu 2023 prijavljenih 19 nesreč, povezanih z e-skuterji. Čeprav to predstavlja manjšo izboljšavo v primerjavi z 22 nesrečami v letu 2022, pa pomeni pomembno povečanje v primerjavi s petimi incidenti, zabeleženimi v letu 2020, ko so se začeli zbirati podatki.
V širšem kontekstu Velike Britanije so poškodbe, povezane z e-skuterji, v preteklem letu dosegle osupljivih 1,387, kar je upad s 1,502 v letu 2022. Vendar pa te številke močno nasprotujejo 484 poškodbam, zabeleženim v letu 2020. Med poškodbami so vozniki e-skuterjev predstavljali velik del, saj je bilo prijavljenih 1,117 poškodb, ki so vključevale 416 hudih poškodb in šest smrtnih primerov, predvsem z udeležbo voznikov samih.
### Prizadeta območja in potreba po regulaciji
Najbolj prizadeta območja vključujejo mesta, kot so Cardiff, Bridgend in Swansea, kjer je širitev e-skuterjev postala vedno bolj vidna. Glede na te številke RAC poziva k izboljšanju varnostnih protokolov in obveznim programom usposabljanja za voznike, da bi zmanjšali potencial za nesreče.
### Odziv vlade in trenutni predpisi
V luči rastočih skrbi je tiskovni predstavnik britanske vlade ponovno potrdil, da ostaja varnost prednostna naloga. Čeprav trenutni predpisi prepovedujejo uporabo zasebnih e-skuterjev na javnih cestah, oblasti poudarjajo izvajanje teh zakonov, da bi zagotovile varnost vseh udeležencev v prometu.
### POGOSTA VPRAŠANJA O VARNOSTI E-SKUTERJEV IN PREDPISIH
**V: Ali so zasebni e-skuterji dovoljeni na javnih cestah v Veliki Britaniji?**
O: Ne, zasebni e-skuterji so trenutno prepovedani za uporabo na javnih cestah v Veliki Britaniji. Uporabljati je mogoče le najemni e-skuterje, ki ustrezajo lokalnim predpisom.
**V: Katere so najpogostejše poškodbe, povezane z nesrečami e-skuterjev?**
O: Najpogostejše poškodbe vključujejo zlome, poškodbe glave in drgnjenje kože. Hudi primeri pogosto vključujejo pomembne travme glave in okončin.
**V: Katere ukrepe je mogoče sprejeti za izboljšanje varnosti e-skuterjev?**
O: Uvedba obveznega usposabljanja za voznike e-skuterjev, uveljavitev omejitev hitrosti, spodbujanje uporabe čelad in izboljšanje cestne infrastrukture lahko znatno povečajo varnost.
### Prihodnji trendi v regulaciji e-skuterjev
V prihodnosti potekajo razprave o morebitnih spremembah v regulaciji e-skuterjev. Strokovnjaki napovedujejo, da bi lahko prišlo do prihodnjih pilotnih programov, namenjenih varni integraciji zasebnih e-skuterjev v javni prostor, morda s predvidenimi pasovi ali poti izključno za uporabo e-skuterjev.
### Zaključek
Ker e-skuterji postajajo vedno bolj priljubljeni, je za obravnavo varnostnih pomislekov s povečanjem regulacij in izobraževanja izjemno pomembno. Naložbe v varnostne ukrepe in kampanje ozaveščanja bi lahko v končni fazi pripeljale do bolj varnega okolja za voznike e-skuterjev in pešce.
Za več informacij o varnosti prevozov in predpisih obiščite spletno stran RAC.